AUTORSKÉ FOTOGRAFIE
Fine Art Prints
Unikátní autorské fotografie, dostupné v omezeném počtu, limitovaných edicích nebo jako jediný originál. Všechna díla jsou signována autorem a opatřena certifikátem pravosti (Certificate of Authenticity), který zaručuje jejich autenticitu a hodnotu. Fotografie jsou zpracovány různými technologiemi – od tradičního mokrého procesu v temné komoře až po moderní digitální postupy, jako je osvit nebo tisk. Díla jsou adjustována do rámů s muzeálním sklem, které chrání fotografie před UV zářením a minimalizuje nežádoucí odrazy, což zajišťuje galerijní kvalitu a dlouhou životnost.
Každou fotografii upravuji podle svých osobních preferencí a zkušeností, aby výsledek co nejlépe odpovídal mé umělecké vizi.
#ShowMore#
Ručně zvětšované fotografie - Gelatin Silver Prints
Autentické ručně zvětšované fotografie na bromostříbrném papíru (gelatin silver prints), které představují klasiku analogové fotografie. Každá fotografie je ručně zvětšována z filmového negativu pomocí tradičních procesů – vývojka, voda, ustalovač, praní, sušení, napínání a ruční retušování. Tento pečlivý a časem prověřený postup činí z každé fotografie jedinečný originál.
Jedná se o jedny z nejpreciznějších a zároveň časově i finančně nejnáročnějších metod zpracování fotografie. Vzhledem k ručnímu zpracování v temné komoře je každý kus unikátní, často s nákladem jednoho až tří kusů. Žádná z těchto fotografií nemůže být zcela identická, neboť každý detail vzniká pod vlivem lidského faktoru a nedokonalostí ruční práce.
Skutečné umění v každém detailu – handmade.
Pigmentový tisk - Giclée
Pigmentový tisk, známý také jako Giclée, je v současné době jednou z nejvyhledávanějších technologií mezi galeriemi, sběrateli a uměleckými institucemi. Tento speciální tisk je realizován na luxusních papírech s vysokým podílem bavlny, které nabízejí široké možnosti povrchových úprav a textur.
Umělci si obvykle vybírají papír podle svých osobních preferencí a podle toho, co nejlépe doplňuje jejich dílo. Osobně preferuji papíry německé značky Hahnemühle Fine Art Baryta, které se pyšní několikasetletou tradicí a vyznačují se špičkovou kvalitou. Tyto papíry přinášejí fotografiím nejen jedinečnou estetiku, ale také dlouhou životnost.
Řazení produktů
Výpis produktů
Odcházení, Cabo da Roca, Portugalsko, 14.prosince 1990
Možná dvě minuty, ani ne, dělily vznik této fotografie ze stejné pláže na nejzápadnějším místě Evropy, než Václav Havel došel k moři, aby ho tam překvapila příbojová vlna. Občas se mi stane, že zmáčknu spoušt’ fot’áku a rozbuší se mi srdce, protože vím, že “je TO tam”. Když jsem vyfotil situaci kráčejícího prezidenta, zanechávajícího stopy v písku, od prvního okamžiku, kdy jsem zmáčkl spoušt’, jsem si přál nereálné - at’ ten okamžik, kdy se symbolika stane realitou, nikdy nenastane... S odchodem Václava Havla “tam nahoru”, se stala tato fotografie zřejmě mojí nejznámější fotografií vůbec. Václav Havel, 0dcházení, Cabo da Roca, Portugalsko, 14.prosince 1990
Vlna, Cabo da Roca, Portugalsko, 14.prosince 1990
Atlantik je v prosinci studenej a záludnej. V rámci oficiální návštěvy Portugalska vzali místní Václava Havla na nejzápadnější bod Evropy. Vydal se pěšky po pláži směrem k moři, a neodhadl přílivovou vlnu. Tak vznikla jedna z mých nejznámějších fotografií “prezidenta překapeného mořem”. Boty jsem si namočil taky. #004_Vlna, Cabo da Roca, Portugalsko, 14.prosince 1990
- Tomki Němec
Snídaně doma, Rašínovo nábřeží, Praha, 5.července 1990
V pyžamu, slunce za okny, pohoda. Jakoby se nic nedělo, dojem líného nedělního dopoledne...
Za chvíli dopije čaj, hodí se do obleku a pojede na Pražský hrad, kde ve Vladislavském sále bude bývalý disident Václav Havel opětovně zvolen československým prezidentem. #006_Snídaně doma, Rašínovo nábřeží, Praha, 5.července 1990
- Tomki Němec
Drsňák. Lány, jaro 1990
Popiska v mé knize Havel zní “V rychlém služebním BMW a s osobními ochránci pozadu” Bylo to tak. Václav Havel, který vždy rád řídil auto, se dostal do patový situace v momentě, kdy se stal prezidentem. Tato radost, jako jiné, mu byla odepřena. Sice si vymínil, že bude vždy sedět na předním sedadle vedle řidiče (z čehož ochranná služba “tekla”), ale sám už auto řídit nemohl. Na jaře v Lánech se mu podařilo dostat se za volant, aby si vyzkoušel, jak rychle “to BéEmWé” sviští. Seděl jsem vzadu a bylo to poprvé v životě, kdy jsem se přiblížil rychlosti 200km v hodině... #012_Drsňák. Lány, jaro 1990
- Tomki Němec
Hrdinové mého života. Havel a Jirous, Trutnov, 23.srpna 2008
Václav Havel a Ivan Martin Jirous. Občan Havel a občan Jirous. Dva senioři. V zákulisí (backstage) rockového festivalu Open Air Trutnov alias Trutnovskej Woodstock, kam Václav Havel přijel vždy, když byl v srpnu na chalupě na Hrádečku. Je to pro mne symbolické setkání dvou velikánů, které propojil život v nesvobodě. Oba vězni svědomí. Oba pronásledovaní komunisty a jejich přisluhovači. Oba odešli ve stejném roce 2011... #nikdytonevzdali #013_Hrdinové mého života, Trutnov, 23.srpna 2008
Tomki Němec
Vladař. Zámek Slavkov, 28.října 1990
Fotografie vznikla o přestávce napjatých jednání o ústavním uspořádání federace, jednoho z řady pokusů přispět k dohodě obou republik o budoucnosti společného státu. Bylo to napjatý a domluva mezi politiky nebyla jednoduchá... Václav Havel si o přestávce v jednom salonku, určeném pro prezidenta a jeho doprovod sedl do “královského” křesla. Sledován svými poradci a ve smíchu prohlásil, že kdyby byl vladařem, nemazlil by se s tím a vydal by dekret. A bylo by hotovo! To, že se rád smál a měl smysl pro humor ví každý, kdo s ním přišel někdy do styku. #014_Vladař, Zámek Slavkov, 28.října 1990
- Tomki Němec
Díla jsou určena pouze pro osobní použití, k vystavení v domácnosti nebo jiných soukromých prostorách. Pro všechna ostatní jiná užití, jako je např. vystavení ve veřejných prostorách nebo institucích, publikování online či v tisku nebo jakákoli jiná forma komerčního užití, musí být pouze s písemným svolením autora.
Ohledně doplňujících informací mne prosím kontaktujte a můžeme se domluvit na osobním setkání u mne ve studiu.
